-
-
Jeżeli widzisz ten tekst to znaczy, że jesteś w trybie edycji :(
Jeżeli jesteś użytkownikiem / testerem aplikacji mobilnej Moodle to zignoruj - na razie - ten komunikat :)
-
Level up w nauczaniu! Gamifikacja w dydaktyce akademickiej

Title text




Dostępność cyfrowa - kurs tworzenia materiałów dydaktycznych

E-learning może wpływać na neuroplastyczność mózgu
bardziej niż tradycyjne nauczanie – ale tylko pod jednym warunkiem.Badania z zakresu neuroedukacji wskazują, że odpowiednio zaprojektowane środowiska e-learningowe (z elementami interaktywności, natychmiastową informacją zwrotną i personalizacją treści) mogą silniej stymulować tzw. aktywną neuroplastyczność – czyli zdolność mózgu do tworzenia nowych połączeń neuronalnych. Co ciekawe, nie chodzi tu o samą technologię, ale o sposób, w jaki angażuje ona studenta.
W eksperymencie przeprowadzonym na Uniwersytecie Stanforda, studenci uczący się za pomocą interaktywnych platform e-learningowych (np. z adaptacyjnymi quizami i symulacjami) wykazali większą aktywację w rejonach mózgu odpowiedzialnych za długotrwałą pamięć i motywację, niż ich koledzy uczący się w tradycyjny sposób.
Haczyk? Taki efekt zachodzi tylko wtedy, gdy e-learning wymusza aktywne uczestnictwo, np. przez symulacje decyzyjne, rozgałęzione scenariusze czy grywalizację. Proste oglądanie nagrania wykładu nie wystarczy – może wręcz działać mniej efektywnie niż zajęcia stacjonarne.
Wykładowco - kursy "evergreen"
Najkrótszy przewodnik po naszej platformie w liczbach
lat działania, jesteśmy już pełnoletni
aktywnych kursów wykładowców
aktywnych użytkowników w ostatnim roku
liczba pytań we wszystkich quizach
pozycja w Google po wpisaniu słowa: moodle
Na skróty:
Kto za to odpowiada?
Rewolucja AI w metodach pracy i nauki – 10 use cases – NotebookLM dla studenta i wykładowcy
Nagranie z webinaruAI w edukacji i nauce
Pytanie, dokąd zmierza sztuczna inteligencja w kontekście kształcenia akademickiego dawo przestało być pytaniem futurystycznym. Co więcej – jest to jedno z najbardziej aktualnych i istotnych pytań do rozstrzygnięcia w najbliższej przyszłości. Dotyka praktyki dydaktycznej, ale także kondycji społecznej osób studiujących i pracujących na uniwersytecie – zaufania do przekazywanej wiedzy Wykładowców, wolności tworzenia i wiary w rzetelność wyników badań naukowych.
Rozpoczęty roku 2023 cykl wykładów i debat eksperckich, szkoleń, webinarów poświęconych roli sztucznej inteligencji w uczeniu się i nauczaniu trwa.

